PTPTN 20% vs 4% caj perkhidmatan

Salam,

Terpanggil plak nak buat entri nie selepas pembentangan Bajet 2013, Sebagai peminjam yg tak bayar x habes bayar lagi aku amat bersyukur lah dengan pengumuman tu. Insyaallah aku akan habiskan baki pinjaman tu dalam masa se’taun nie.

Dalam ucapannya ketika membentangkan Belanjawan 2013 di Dewan Rakyat hari ini, Najib berkata diskaun berkenaan sah untuk tempoh bermula 1 Oktober 2012 sehingga 30 September 2013.

Yang di gembar gemburkan dulu pun pasal caj perkhidmatan 1% – 4% tu. So, dari segi perkiraan, dah tak jadi mcm along lah, malah bayaran pun akan lagi berkurangan dari jumlah pinjaman.

 

PTPTN 20% diskaun

Hapus PTPTN ?

“Kita tahu tuan yang dipertua, ada pihak mencadangkan supaya hutang keseluruhan hutang PTPTN dimansuh.

“Ini adalah satu perbuatan tidak bertanggungjawab kerana jika dimansuhkan, siapa yang akan menanggung lebih RM30 bilion hutang PTPTN?

“Bukankah yang akan terbeban adalah rakyat Malaysia?,” katanya lagi.

Ya allah jangan lah engkau pesongkan kami setelah engkau memberi petunjuk. Engkau yang maha pemurah lagi maha mengasihani.

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s