Minyak Masak (Sawit)

Akhir-akhir nie ada pula ura-aura yang harga minyak masak nak naik. Tak heran lah kalau stok barangan terkawal tu tiba-tiba menghilang di pasaran. Tapi malam tadi aku ada singgah kat TESCO, macam tak terjejas je penjualan mereka, berlambak lagi tu. Sebelum tu aku ada tanya dekat kedai runcit berdekatan, memang  tuan punya kedai kata minyak masak x dak stok. Ada yang terus letak notis;

“Minyak masak habes” harap maklum

Source: Kredit 2 Pak cik Google

Source: Kredit 2 Pak cik Google

 

Secara total, pihak kerajaan dan badan berwajib harus campur tangan dalam menangani isu ini walaopon baru 2 hari lepas telah menaikkan harga RON 97 sebanyak hanya 10sen lagi dengan jayanya secara senyap-senyap.

Kalau lah harga minyak masak pun nak di naikkan, teramat lah tidak sesuai pada masa serkarang. Sumber minyak masak bukannya perlu buat telaga & carigali. Lagi pun sumber nya meluas dan tidak terhad serta masih ada option lain bagi menggantikannya.

Nyo sawit

Sawit

Prospektif kenaikan harga minyak masak adalah sama dengan kenaikan harga gula sebelum nie. Goreng pisang dah tak sehangat pisang panas, Ayam goreng bukan hanya menjilat jari dan mungkin harga masakan di restoran dah macam makan kat hotel.

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s