Credit to everybody

Hahaha… Nama nak bestkan, sebenarnya tak ada kena mengena dengan credit pun, sama ada kredit prepaid ka, kad credit ka, debit & credit dalam akaun ka.. dan apa-apa lagilah.
Idea credit2u nie telah timbul setelah aku mendapat permasalahan dalam mengharungi liku-liku kehidupan. Nak di jadikan cerita, ada satu masa yang memang aku tak boleh nak lupakan, dan masa-masa seperti itu seperti kian hari semakin kerap mennjelma. Senang citer, masa yang aku maksudkan tu adalah ketika aku memerlukan pelbagai informasi dengan cepat dan tepat. Adushh… memang tak boleh blah bro, lagi-lagi kalau ada yang dok chasing kat belakang, lagi gelabah nak petik idea kat mana kalau dah macam dok atas bara. hehee. So, bermula dari itu lah aku cuba seragamkan semua informasi dalam Database dengan menciptakan kata kunci dan kod ID. Bunyi nyer macam aku dah ketinggalan zaman, coz ada yg kata “Benda2 macam nie org dah tau lama lah, kat luar sana nun cuba koa tanyakan kat budak sekolah rendah pun diorang tau dan boleh xplain panjang lebar lagi..”. Hmmmm…. betul jugak tu !!!. Memang betul. Tapi setelah aku dah belayar untuk 2 dekad yang sudah nie, benda macam tu hanya bermain di bibir aje, nak buktikan bahawa seseorang itu mengaplikasikan nya, cukup susah. Memang amat payah untuk buat benda2 yang temeh cenggitu.
Dalam pada itu lah aku nak gunakan teknologi ber- Blog nie bagi memudahkan aku simpan semua maklumat tak kira apa skali pun untuk senang buat rujukan. Teramat bagus untuk aku dan ku kirakan Bagus Untuk Semua.

One response to “Credit to everybody

  1. Pingback: Credit to Wordpress! | credit2u

Leave a Reply

